Τι πρέπει να τρώει ένα παιδί στο σχολείο

Η διατροφή του παιδιού κατα τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο είναι εξίσου σημαντική, όπως και η κατανάλωση ενος υγιεινού και θρεπτικού πρωινού που θα του δώσει όλα τα εφόδια για να ανταπεξέλθει πνευματικά και σωματικά στις σχολικές και εξωσχολικές του απαιτήσεις. Δυστυχώς πολλά κυλικεία στην Ελληνική επικράτεια δεν έχουν υγιεινές επιλογές για τα […]

Η διατροφή του παιδιού κατα τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο είναι εξίσου σημαντική, όπως και η κατανάλωση ενος υγιεινού και θρεπτικού πρωινού που θα του δώσει όλα τα εφόδια για να ανταπεξέλθει πνευματικά και σωματικά στις σχολικές και εξωσχολικές του απαιτήσεις.

Δυστυχώς πολλά κυλικεία στην Ελληνική επικράτεια δεν έχουν υγιεινές επιλογές για τα παιδιά και πουλάνε συνήθως σνακ (τυρόπιτες, πίτσες, κρουασάν, πατατάκια κ.α) πλούσια σε θερμίδες, ανθυγιεινά λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη. Συστατικά που δεν βοηθούν στην νοητική εξέλιξη του παιδιού, παρά μόνο στην λανθασμένη αύξηση του βάρους τους. Εδώ λοιπόν, πρέπει να τονιστεί πως είναι 1000 φορές προτιμότερο το παιδί να πάρει σνακ από το σπίτι, παρά χαρτζιλίκι και κάτι θερμιδογόνο από το κυλικείο.

Αρχικά το παιδί την ώρα που θα ξυπνήσει, πρέπει να καταναλώσει ένα καλό πρωινό που θα περιλαμβάνει για παράδειγμα,

  • ένα ποτήρι φρέσκο κατσικίσιο γάλα με 4 κ.σ δημητριακά χωρίς ζάχαρη ή σοκολάτα και 1 φρούτο
  • ή 1 χυμό πορτοκάλι και 2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης με 2 κ.γ. ταχίνι με μέλι ή φυστικοβούτυρο με μέλι.

Στην συνέχεια οι γονείς οφείλουν να εξηγήσουν στα παιδιά, γιατί είναι καλύτερο το σνάκ της μαμας, απο αυτό του κυλικείου και να μην ντρέπονται που το παίρνουν μαζι, γιατι αυτό δείχνει πως είναι ώριμα παιδιά που κατανοούν πλήρως τι κάνει και τι δεν κάνει καλό στην υγεία τους.

Μερικές εύκολες προτάσεις σνακ για το σχολείο θα μπορούσαν να είναι:

  • σαντουιτσάκια με ψωμάκι ολικής άλεσης (ή ακόμη και με φύλο τορτίγιας, αραβικής πίτας), τυρί, γαλοπούλα, ντομάτα, μαρούλι
  • ψωμάκι ολικής άλεσης με 1 σφικτό αυγό κομμένο σε φέτες και 1 φέτα τυρί του τοστ, μαρούλι,ντομάτα
  • 2 σπιτικές μπάρες δημητριακών με φρούτα και ξηρούς καρπούς και 1 φρούτο
  • σπιτικό κεκάκι βρώμης και 1 χυμό πορτοκάλι χωρίς ζάχαρη.
  • Εναλλακτικά, σε περίπτωση που για κάποιο λόγο δεν πάρουν σνακ από το σπίτι, ένα τοστ με τυρί ή 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης από το κυλικείο και ένας χυμός εμπορίου με την ένδειξη 100% φυσικός χυμός και όχι φρουτοποτό, θα μπορούσε να είναι μια πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα του κυλικείου.

Καλή συνέχεια της σχολικής χρονιάς σε όλα τα παιδάκια με χαμογέλα και πολλή όρεξη!!!

 

Διαιτολογικό Γραφείο Παπικινού Σοφία Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc

Αριστοτέλη Σιδέρη 31, 49100 Κέρκυρα
2661401672
6947801844
www.yourdiet.gr

 

Leave a Reply